هاست ایرانی یا هاست خارجی؟

هاست-ایرانی-یا-هاست-خارجی

با دوستات به اشتراک بذار!

فهرست مطالب

به تحریر تولید محتوای زایت

هاست ایرانی یا هاست خارجی؟ مسئله این است! همواره یکی از مسائل حائز اهمیت برای داشتن سایت قوی انتخاب یک سرویس میزبانی یا هاستینگ قوی می‌باشد.

اگر تا به حال اقدام به تهیه سرویس هاستینگ نموده باشید حتماً دو گزینه اصلی را پیش روی خود دیده‌اید: هاست ایرانی یا هاست خارجی؟

هاست-ایرانی-یا-هاست-خارجی

منظور از هاست ایرانی یا هاست خارجی محل قرارگرفتن سرورها می‌باشد

سرورهای هاست ایرانی در داخل کشور ایران واقع شده است و سرورهای هاست خارجی در خارج از ایران

«سرور» کامپیوترهای مخصوص شبکه می‌باشد که سایت‌ها از امکانات آن برای قراردادن اطلاعات خود و نمایش آن در شبکه جهانی اینترنت استفاده می‌کنند.

در گذشته در کشور ایران سروری برای استفاده عمومی وجود نداشت اما با گذشت زمان چندین شرکت اقدام به راه اندازی سرور در داخل کشور کردند و اکنون کاربران به راحتی می‌توانند در هنگام خرید هاست محل قرار گیری آن را انتخاب کنند.

لازم به ذکر است اکثر سرورهای خارجی که شرکتهای ایرانی در اختیار قرار می‌دهند در کشور آلمان واقع شده اند.

هاست ایرانی

بزرگترین مزیت هاست ایرانی قرار گرفتن آن در داخل ایران است! ممکن است این ذهنیت وجود داشته باشد که در فضای مجازی فاصله فیزیکی تاثیری ندارد اما حقیقت چیز دیگریست…

internet-request

هنگامی که یک کاربر سایتی را بازدید می‌کند در حقیقت درخواست بازدید در قالب دیتا از کامپیوتر او خارج، پس از طی کردن مسیری (بسته به تنظیمات اعمال شده می‌تواند چندین و چند مرحله داشته باشد)به سرورها رسیده و مجدداً اطلاعات را از سرور تا کامپیوتر شما حمل می‌کند. پس هرچه این فاصله فیزیکی کوتاه‌تر باشد سرعت لود شدن سایت نیز افزایش می‌یابد.

از آنجایی که اکثر کاربران سایتهای ایرانی در داخل کشور هستند استفاده از هاست ایرانی باعث افزایش سرعت لود شدن سایت می‌شود.

هاست خارجی

همان مسئله فاصله‌ها در اینجا نیز مطرح است، اما روی دیگر آن را خواهیم دید…

اگر کاربر ایرانی سایت داخل ایران را سریع‌تر لود کند معنای آن این است که کاربر خارجی سایت داخل ایران را دیرتر لود می‌کند. ممکن است بگویید برای کسی که جامعه هدفش کاربران داخل کشور هستند چه اهمیتی دارد؟ باید گفت که دارد! اما چرا؟

مهمترین کاربر هر سایتی روبات‌ها و خزنده‌های گوگل هستند که کل اینترنت را می‌خزند، سایت‌ها را لود، مطالب را مشاهده و بر اساس تحلیل خود رتبه بندی می‌کنند.

شما با قراردادن سایت خود در فضای هاستینگ خارجی می‌توانید سرعت لود را برای روبات‌ها و خزنده‌های موتورهای جستجو افزایش دهید که منجر به بهبود #سئو و افزایش رنکینگ سایت می‌شود.

راهکار استفاده از مزیت‌های هر دو: بهترین های هر دو عالم

اگر تمایل دارید هاست داخلی استفاده کنید، اما نگران لود تایم برای کاربران خارج از کشور هستید برای شما خبر خوبی داریم!

شما با استفاده از CDN می‌توانید هاست ایرانی تهیه کنید اما کاری کنید که سرورهای شما در سرتاسر دنیا پخش باشد! برای واقعی بودن خیلی خوب به نظر می‌رسه… لازمه اضافه کنیم که می‌تونید این کار رو هم کاملاً رایگان انجام بدید!! عالی‌تر از این می‌شه؟

در مطالب آینده توضیحات بیشتری پیرامون CDN و نحوه کار آن خواهیم داد. لطفاً جهت مطالعه این مطلب مجدداً از سایت ما بازدید کنید.

CDN

یکی از شرکتهای مشهور برای هاستینگ شرکت هاست نگار می‌باشد که با سالها تجربه اقدام به ارائه هاست‌ ایرانی و هاست خارجی می‌کند. جهت آشنای با پلن‌ها و قیمت‌های شرکت هاست نگار به سایت این شرکت مراجعه نمایید.


host4

به تحریر تولید محتوای زایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب

مشاوره سریع با تکمیل فرم زیر