آیا تنها یک پیج اینستاگرام و یا کانال تلگرام برای ما کافیست؟

zite-instagram

با دوستات به اشتراک بذار!

فهرست مطالب

به تحریر تولید محتوای زایت

داشتن یک پیج اینستاگرام یا کانال تلگرام برای معرفی بهتر توانایی های شخصی و یا حتی برای یک کسب و کار خیلی راحت است. اما سوالی که پیش می آید این است که آیا داشتن یک پیج یا کانال به تنهایی کافیست؟‌ آیا ضرورتی برای داشتن سایت باقی می ماند؟

اهمیت شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام، تلگرام و یا فیسبوک همواره مورد استقبال مخاطبین قرار گرفته اند. حتی در مواردی شبکه هایی نظیر توییتر تبدیل به رسانه اصلی مورد استفاده برای اشخاص و کمپانی های بزرگ دنیا شده اند و بالاتر از تلویزیون قرار گرفته اند. شبکه های اجتماعی افراد را به راحتترین شکل به هم وصل می کنند و تعامل را راحت تر می کنند.

هر مجموعه موفقی نیاز دارد تا در شبکه های اجتماعی فعال باشد و متناسب با اهداف طراحی شده خود با دیگران تعامل کند.

زایت طراحی سایت شبکه اجتماعی zite

آیا شبکه های اجتماعی به تنهایی نیاز ما را برطرف می کنند؟

جواب سریع « نه » می باشد. داشتن صفحه در شبکه های اجتماعی خیلی مهم است، اما هیچ کدام جایگزین یک وب سایت نمی شوند. سایت ویژگی های متمایزی دارد که باعث می شود اصلی‌ترین تصویر اینترنتی هر فردی و یا کسب و کاری شود. وقتی صحبت از تصویر اینترنتی می شود بایستی همه جوانب را در نظر گرفت.

زایت طراحی سایت شبکه اجتماعی zite

تصویر اینترنتی چیست؟

تصویر برند مجموعه برداشت ها و تصوراتی است که از کل موجودیت یک برند (از جمله کیفیت و نقاط ضعف و قوت) چه براساس واقعیت و چه براساس برداشت ذهنی در ذهن مخاطبان برند شکل گرفته است. تصویر برند با گذر زمان به دست می آید و به راحتی عوض نمی شود. به بیان دیگر تصویر برند نخستین کلماتی است که با شنیدن نام برند به ذهن شما خطور می کند.

تصویر اینترنتی شخص شما و یا کسب و کارتان در حقیقت تصویر برند در فضای اینترنتی می باشد که با توجه به گسترش اینترنت اهمیت خیلی بالایی در تصویر کلی دارد.

طراحی-سایت-زایت-تصویر-اینترنتی

مقایسه وب سایت با شبکه های اجتماعی

مجموعه تفاوتهایی باعث شده اند تا شبکه های اجتماعی هیچ گاه نتوانند جایگزین سایت شوند. در ادامه به تعدادی از این عوامل می پردازیم:

zite-instagram

  • حرفه ای گرایی و برندینگ

اینستاگرام، فیسبوک، یا تلگرام صرفاً‌ یک قالب هستند که توسط شما پر می شود. اگر دنبال ایجاد تصویر متمایزی از خود و فعالیتهایتان هستید و می خواهید حرفه ای بودن شما نسبت به رقبا مشخص گردد حتماً نیاز به سایت شخصی دارید. همچنین داشتن ایمیل گوگل یا یاهو برای یک حرفه ای چندان جالب نیست!

  • سئو و قابلیت جستجو

وقتی افراد دنبال یک عکاس برای مراسم عروسی خود یا استاد آیلتس برای یادگیری زبان هستند به احتمال زیاد اول به سراغ گوگل می روند. اینجا دیگه پیج اینستاگرام یا کانال تلگرام شما زیاد مفید نیستش و نیاز به سایت شخصی کاملاً ملموس می شه.

  • ویژگی‌های محدود

هر شبکه اجتماعی ویژگی‌های محدودی دارد و نمی تواند تمامی نیازهای شما را برطرف کند. در یک سایت شخصی هیچ محدودیتی وجود ندارد.

  • دسترسی محدود

همه مخاطبان شما در شبکه های اجتماعی نیستند. هنوز هم افراد زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که عضو هیچ شبکه اجتماعی نیستند و شما اگر فقط خود را محدود به شبکه های اجتماعی کنید بخشی از مخاطبانتان را از دست می دهید.

  • عدم مالکیت

ما مالک شبکه های اجتماعی نیستیم،‌ و این خوب نیست. اگر روزی مدیران شبکه تصمیم بگیرند شبکه اجتماعی را تعطیل کنند، یا دسترسی ایرانیان را قطع کنند شما تمام تصویر اینترنتی خود را از دست خواهید داد.

  • رقابت

اگر شما فقط یک پیج در اینستاگرام دارید ولی رقیبتان هم در اینستاگرام هم در سایت شخصی خود فعال می باشد به احتمال زیاد مشتریان بیشتری را بتواند از آن خود کند! اگر برنده بودن در رقابت برای کار شما مهم است به فکر سایت شخصی باشید.

به تحریر تولید محتوای زایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب

مشاوره سریع با تکمیل فرم زیر