7 دلیل برای ضرورت وجود وبلاگ در سایت فروشگاهی

سایت فروشگاهی
وبلاگ در سایت فروشگاهی، می تواند تاثیر بسیار مهمی در افزایش بازدید سایت شما و در نتیجه بالا رفتن میزان درآمد شما داشته باشد.

با دوستات به اشتراک بذار!

فهرست مطالب

به تحریر الهام بهمن پور

وبلاگ، بلاگ یا مجله، بخش مهمی از یک سایت فروشگاهی است که در آن مقالاتی مرتبط با موضوع سایت منتشر می شود. این بخش، علاوه بر نقش موثری که در بهبود سئو سایت دارد و آن را در میان نتایج موتورهای جستجو، بیشتر و بهتر نمایش میدهد، باعث افزایش تعامل میان سایت شما و کاربران نیز خواهد شد. داشتن یک وبلاگ برای فروشگاه های اینترنتی، درست به اندازه صفحات محصول آنها، ضروری است و نباید از آن چشم پوشی کنید. در این مقاله، به بررسی 8 دلیل مهم برای داشتن وبلاگ در سایت فروشگاهی خواهیم پرداخت.

وبلاگ سایت فروشگاهی چیست؟

احتمالا در فروشگاه های اینترنتی پرمخاطب مانند دیجی کالا، بخشی را با عنوان وبلاگ یا مجله دیده باشید. این بخش، یکی از صفحات سایت است که در آن، مقالات متنوعی درباره موضوعات مرتبط با حوزه کاری سایت منتشر می شود. هدف اصلی از نوشتن این مقالات، برقراری ارتباط با مخاطبان سایت و رفع نیازهای آنهاست. مقالات موجود در وبلاگ سایت، ممکن است روزانه، هفتگی یا ماهانه منتشر شوند.

ضرورت وجود وبلاگ در سایت فروشگاهی

شاید فکر کنید که یک فروشگاه اینترنتی، مانند مغازه ای است که شما قرار است فقط اجناس مورد نیاز خود را از آن خریداری کنید و سایر بخش های آن اهمیتی ندارد؛ اما واقعیت این نیست. همه ما زمانی که برای خرید آنلاین به یک سایت مراجعه می کنیم، ممکن است با سوالات متعددی مواجه شویم. به طور مثال، شاید نحوه کار یک محصول را ندانیم یا اینکه نمیدانیم چه محصولی برای ما مناسب است؟ پاسخ این سوالات، معمولا در بخش وبلاگ سایت یافت می شود. علاوه بر این موضوعات، مقاله های گوناگون و مفید دیگری را نیز می توانیم در این بخش پیدا کنیم.

سایت فروشگاهی

شما در مقام صاحب یک سایت فروشگاهی، اگر با این دیدگاه به سایت خود نگاه کنید، قطعا به فکر طراحی و ایجاد یک وبلاگ برای آن نیز خواهید بود. این صفحه، شاید ساده باشد اما باور کنید که تاثیر بسیار خوبی در افزایش بازدید سایت شما دارد. به عبارت دیگر، دلایل زیادی برای ضرورت وجود وبلاگ در فروشگاه اینترنتی وجود دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

نقش موثر وبلاگ سایت فروشگاهی در سئو سایت

شاید اولین و مهمترین دلیلی که سئوکاران برای طراحی بخش وبلاگ سایت بر آن تاکید دارند، نقش این بخش در بهبود سئو سایت باشد. شما با ایجاد صفحه وبلاگ و تولید محتوای مفید و منظم برای آن، به موتورهای جستجو می فهمانید که سایت شما علاوه بر فعال بودن، برای کاربران نیز مفید است و باعث افزایش بازدید آنها از سایت شما می شود.

ایجاد اعتماد در مشتریان

در نظر گرفتن بخش وبلاگ در طراحی سایت فروشگاهی و انتشار محتواهای مفید و کارآمد، این پیام را به مشتریان شما می رساند که شما برای دغدغه های آنها ارزش قائل هستید. این موضوع برای یک فروشگاه اینترنتی بسیار حائز اهمیت است زیرا مقوله “خرید آنلاین”، تا حد زیادی بر پایه اعتماد مشتریان به شما بنا شده است و اگر اعتمادی در این بین نباشد، فروشی هم در کار نخواهد بود.

امکان لینک سازی بهتر و تولید ابر محتوا

در محتوا نویسی، مفهومی به نام ابر محتوا (Content Cloud) وجود دارد. این مفهوم به این معنی است که شما با محتواهای موجود در سایت و ایجاد ارتباط بین آنها و سایر صفحات سایت (لینک سازی داخلی) به ویژه صفحات محصولات، می توانید بازدید سایت خود را افزایش دهید و کاربر را به مدت زمان بیشتری در سایت نگه دارید. داشتن بخش وبلاگ، فرصت مناسبی را برای اینکار فراهم می کند و می توانید نتیجه بهتری را از لینک سازی داخلی سایت بگیرید.

افزایش تعامل با کاربران

یک سایت فروشگاهی موفق، سایتی است که صرفا یک “ارائه دهنده مطلق” نباشد و نظرات و دیدگاه های کاربران خود را نیز در نظر بگیرد. در بخش وبلاگ سایت، این امکان برای شما فراهم می شود تا محتوایی را مطابق با نیاز کاربران و مشتریان خود تولید کنید و از این طریق، به آنها این پیام را برسانید که نظراتشان را شنیده اید و برای رفع نیاز آنها تلاش می کنید.

سایت فروشگاهی

برندسازی و کنار زدن رقبا

در بازار کسب و کار دیجیتال، در کنار کیفیت ارائه خدمات، مسائل دیگری مانند “متفاوت و خاص بودن” نیز در رشد درآمد شما نقش مهمی دارد. شما با در نظر گرفتن بخش وبلاگ برای سایت فروشگاهی خودتان و انتشار محتوای مفید و منظم در آن، می توانید به عنوان یک برند که به نیازهای مشتریان اهمیت می دهد، شناخته شوید.

افزایش بازدید سایت

قرار نیست همه بازدیدهای شما از تبلیغات باشد. گاهی اوقات، بخش وبلاگ سایت فروشگاهی نیز می تواند مانند یک تبلیغ پر هزینه، کارایی مطلوبی داشته باشد اما چگونه؟

مقالات منتشر شده در بخش وبلاگ، معمولا دارای مطالبی هستند که با توجه به حوزه کاری سایت و همچنین سوالاتی که کاربران در موتورهای جستجو به دنبال پاسخ آنها می گردند، نوشته می شوند. همین عامل، تا حد زیادی باعث افزایش بازدید از سایت شما می شود. به عبارت دیگر، زمانی که کاربران سوال یا مطلبی را در گوگل جستجو کنند، اگر وبلاگ سایت فروشگاهی شما، حاوی پاسخ این سوال یا چیزی مشابه آن باشد، سایت شما نیز در نتایج جستجو، به کاربر نمایش داده می شوند و او به سایت شما هدایت می شود.

سایت فروشگاهی

ترغیب کاربران به خرید

همیشه تمامی افرادی که به سایت فروشگاهی شما وارد می شوند، قرار نیست که “مشتری” باشند اما می توانید کاری کنید که آنها از کاربر و بازدید کننده، به مشتری تبدیل شوند. تهیه محتوا برای بخش وبلاگ، نقش مهمی در رسیدن به این هدف دارد؛ حتما می پرسید که چطور؟ پاسخ این سوال را با یک مثال خواهیم داد.

فرض کنید شما یک دریل خانگی دارید که چند سالی است با آن کار می کنید و به عبارتی، عمر خودش را کرده است. حالا این دریل به دلایلی روشن نمی شود؛ شما در گوگل به دنبال علت احتمالی آن می گردید و در وبلاگ یک سایت، به پاسخ دلخواه خود می رسید اما از طرفی، این پاسخ بخشی از یک مقاله است که ماهرانه شما را قانع می کند که به یک دریل بهتر احتیاج دارید و از طریق لینک سازی داخلی نیز، شما را به صفحه خرید دریل در سایت فروشگاهی هدایت می کند. در واقع، شما با خواندن چنین مقاله ای از یک “کاربر” به یک “مشتری” تبدیل می شوید.

سخن پایانی

رسیدن به یک سطح قابل قبول در بازدید و فروش در سایت فروشگاهی، هدف غیر قابل دسترسی نیست و شما با تنظیم یک برنامه منظم و رعایت برخی از نکات مهم، می توانید در مدت زمان نسبتا کوتاهی به آن برسید. ایجاد بخش وبلاگ در سایت و تولید محتوای منظم و مفید برای آن، یکی از همین نکات است. این صفحه، علاوه بر کمک به مشتریان و کاربران، نقش بسیار مهمی در بهبود وضعیت سایت شما در موتورهای جستجو، افزایش بازدید سایت و در نتیجه، افزایش درآمد شما دارد و بهتر است از کنار آن، بی تفاوت رد نشوید.

به تحریر الهام بهمن پور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب

مشاوره سریع با تکمیل فرم زیر