سئو و تاثیر تگ های H

htags-طراحی-سایت-با-زایت

با دوستات به اشتراک بذار!

فهرست مطالب

به تحریر تولید محتوای زایت

سئو یکی از بزرگترین چالشهای وب سایت‌ها می باشد و طراحان سایت همواره در تلاش برای بهبود سئو سایت خود هستند. در این مطلب یکی از عوامل مهم برای استاندارد کردن ظاهر سایت برای موتورهای جستجو بیان می شود تا شما بتوانید اصولی‌تر کار طراحی را انجام دهید.

htags-طراحی-سایت-با-زایت

سئو داخلی سایت یا on page SEO:

همانگونه که از نام آن مشخص است، بهینه سازی های مربوط به داخل وب سایت را شامل می شود. این سئو می تواند شامل کلمات کلیدی (Keywords)، تگ عنوان سایت (Title tags)، تگ عنوان مطالب (H tags)، بهینه سازی محتوای سایت (Content optimization)، ساختار آدرس ها (SEO-Friendly URLs)، لینک های داخلی (Internal anchors)، بهینه سازی تصاویر و … می باشد.یکی از مواردی که در سئو داخلی سایت خیلی مهم است استفاده از H tags می باشد. تگ های H یا Heading ها، تگ هایی هستند که ارزش کلمات را نشان میدهند و از ۶ تگ (H1, H2, H3, H4, H5, H6) تشکیل شده اند. ارزش این تگ ها را در عکس زیر می‌بینید که از بالا به پایین ارزششان کمتر میشود.
htags zite.ir زایت طراحی سایت

تگ های H چیست؟

شما وقتی یک متن را می خوانید قطعاً برای بخش‌های مختلف آن ارزش متفاوتی در نظر می گیرد. بعنوان مثال تیتر یک مقاله هسته اصلی آن می باشد که به کل بیان می کند بایستی انتظار چه مطالبی را از این مقاله داشته باشیم و هم‌چنین زیرتیترها نشان دهنده این است که در هر بخش آن مقاله رو چه مطلبی تمرکز می شود.

موتورهای جستجو هم وقتی سایت شما را بازدید می کنند نیاز دارند تا همچین تقسیم بندی منظمی را در مطالب شما ببینند تا بهتر تشخیص دهند محتوای سایت شما چیست و بر اساس آن مطالب شما را به افرادی که دنبال مطلب مرتبط هستند نشان دهند. این تقسیم بندی از طریق استفاده بجا از تگ های H در متن بوجود می آید.

پس این باور که تگ های H فقط برای تنظیم سایز فونت مطالب هستند به کل اشتباه می باشد و بایستی با رویکرد سئو به آنها نگاه کرد. در حقیقت تگ های H مشخص می کنند که تیتر اصلی، زیرتیتر ها و سایر اجزای متن شما به چه صورت هستند.

تگ H1 چیست؟

برچسب H1 معمولاً بزرگترین و مهم ترین تگ در هر صفحه وب سایت است. این تگ ممکن است برای معرفی محتوای کل یک صفحه مورد استفاده قرار گیرد. یا به طور ساده نشان دهنده نام صفحه باشد.

موتورهای جستجو بیشترین اهمیت را به نوشته ای می دهند که با تگ H1 نوشته شده باشد و آن را بعنوان معیاری برای تشخیص ماهیت اصلی آن صفحه (نه کل وب سایت) در نظر می گیرند. تگ H1‌ معمولاً تیتر اصلی آن صفحه است که در قالب یک تیتر یا یک سوال مطرح می شود. از آنجایی که هر صفحه موضوع واحدی دارد توصیه می شود فقط یک عبارت با تگ H1 نوشته شود.

بطور مثال شما در یک صفحه دستور پخت میرزا قاسمی را توضیح داده اید. پس در ابتدای این صفحه بهتر است یک تیتر با تگ H1 داشته باشید مانند «دستور پخت میرزاقاسمی اصل شمالی» و یا «چطور میرزاقاسمی را به روش اصل شمالی بپزیم؟»

تگ های H2, H3, H4, H5, H6

پس از تگ H1 نوبت به تیتر تگ های بعدی می رسد که برای زیر تیتر استفاده می شوند. این تگ ها برای تیترهای بعدی و به ترتیب اولویت استفاده می گردند. نکته خیلی مهم این است که ترتیب اهمیت و جایگاه مطلب با ترتیب تگ ها بایستی متناظر باشد.

htags zite.ir زایت طراحی سایت

هیچ وقت در استفاده از این تگ ها زیاده روی نکنید و سعی کنید علاوه بر موتور جستجو، به کاربر هم فکر کنید و ظاهر کلی سایت را متناسب نگه دارید.

اگر سوالی درباره H tags‌ دارید و یا مطلبی را می دانید که کمک به سایرین در استفاده از این مطلب می کند لطفاً در پایین این مطلب مطرح نمایید. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و نحوه استفاده از آن برای بهبود سئو سایت خود با ما تماس بگیرید.

به تحریر تولید محتوای زایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب

مشاوره سریع با تکمیل فرم زیر