صفحه فرود چگونه سایتها را زمین‌گیر می‌کند؟

landing-page-طراحی-سایت

با دوستات به اشتراک بذار!

فهرست مطالب

به تحریر تولید محتوای زایت

نوشتن تبلیغات ماهرانه که بازدیدکنندگان را به سمت سایت شما می کشاند تنها بخشی از فرآیند کسب مشتریان جدید می باشد. چیزی که آن ها هنگام رسیدن به صفحه فرود (landing page) شما انجام می دهند، تعیین می کند که آیا شما در فروش برنده می شوید یا نه.

خوشبختانه، چیزهای زیادی وجود دارد که می توانید در آن جا تغییر دهید تا به اعتماد بازدیده کننده به شما و تبدیل به مشتری نهائی کمک کنید. مطالب زیر را بخوانید تا با رعایت کردن آنها در طراحی سایت افزایش قابل توجهی در نتایج نرخ تبدیل خود مشاهده کنید.

landing-page-طراحی-سایت

صفحه فرود چیست؟

صفحه فرود صفحه ای است که بازدیدکنندگان شما هنگام رسیدن به سایت شما در آن فرود می آیند. در واقع اولین صفحه ای است که بازدیدکننده پس از کلیک بر روی یک کمپین تبلیغاتی در سایت شما می بیند.

تبدیل چیست؟

تبدیل، فرایندی است که در آن بازدیدکنندگان وب سایت شما تبدیل به مشتری می شوند، یا عملی انجام می دهند که شما به عنوان تبدیل تعریف کرده اید. آن عمل می تواند هر چیزی از جمله سفارش محصول، دانلود بروشور، تماس با شما، یا ثبت نام برای یک خبرنامه باشد.

هدف اکثر صفحات فرود جذب بازدیدکنندگانی است که عمل تبدیل را انجام می دهند؛ بنابراین، اولین گام این است که مشخص کنید تبدیل های صفحه ی شما چه باید باشند. داشتن چندین سطح تبدیل می تواند ایده ی خوبی باشد، زیرا بازدیدکنندگان در صفحه فرود شما در مراحل مختلف چرخه ی خرید خواهند بود و تمام آن ها اولین بار برای خرید آماده نیستند. اگرچه ممکن است که آن ها در آن لحظه به دانلود بروشور علاقمند باشند و بعدا برای خرید به سراغ شما بیایند. همین کافی است که بگوییم شما باید بر روی هدف تبدیل اصلی خود و به حداقل رساندن تمام عوامل مزاحم دیگر، بیش تر تأکید داشته باشید.

نرخ-تبدیل-در-طراحی-سایت

صفحه فرود جداگانه یا خیر؟

آیا ساخت یک صفحه فرود جداگانه که برای تبدیل بازدیدکنندگان طراحی شده باشد ارزش دارد، یا باید آن ها را به صفحه ای هدایت کنید که بخشی از صفحات وب موجود شما است؟ این بستگی به شرایط دارد، اما ظاهرا بسیاری از کارشناسان در این مورد توافق دارند که صفحات فرود جداگانه بهتر تبدیل می کنند. هدایت لینک به صفحه ی اصلی خود اتلاف محض پول است. اگر زمان یا منابع ایجاد یک صفحه فرود اختصاصی ندارید، حداقل لینک را به صفحه محصول خاص مورد نظر خود هدایت کنید.

از آنجا که هر صفحه در سایت شما می تواند یک صفحه فرود احتمالی از نتایج جستجوی گوگل باشد، رعایت اصول بیان شده در زیر برای صفحات مربوط به محصول تان می تواند ایده ی خوبی باشد؛ به این ترتیب در صورتی که نمی خواهید صفحه ی خاص فعالیت ها را ایجاد کنید می توانید از آن ها به عنوان صفحات فرود استفاده کنید.

در اینجا چند راهنمایی در مورد استفاده از صفحه فرود جداگانه ارائه می شود.

مزایای صفحات فرود اختصاصی این است که می توانید محتوای صفحه را به طور خاص برای تبلیغ مورد نظر درست کنید، ردیابی و آزمایش نسخه های مختلف آسان تر است،  و می توانید منابع مختلف مانند ایمیل، رسانه های اجتماعی، ppc و منابع اصلی را برای جدا کردن منابع محدود، تقسیم بندی کنید.

ویژگی های صفحه فرود که موجب افزایش تبدیل می شود:

  • عنوان و محتوایی که با تبلیغات مطابقت می کند

حائز اهمیت است که بازدیدکنندگان زمان کلیک روی تبلیغات آنچه که انتظار دارند را بدست آورند. در مورد آن  فکر کنید؛ اگر ادعای فروش iPod مقرون به صرفه در تبلیغات را دارید، دقیقاً این همان چیزی است که بازدیدکنندگان هنگام آمدن به صفحه فرود شما انتظار دارند ببینند. در غیر این صورت، بسیاری از بازدیدکنندگان خود را فورا از دست خواهید داد. در صورت امکان، در آگهی و صفحه فرود خود عناوین مشابهی داشته باشید.

  • پیشنهاد فروش منحصر به فرد

عنوان و زیرعنوان احتمالی باید مشخص کنند که پیشنهاد فروش منحصر به فرد شما چیست، برای مثال: « ABC12 –  بخاری که ۴۰% کمتر سوخت مصرف می کند».

  • مزایا

مزایای محصول یا خدمات خود را در یک پاراگراف کوتاه متنی و یا لیست نشانه دار تهیه کنید. همچنین می توانید از نموداری استفاده کنید که محصول شما را برای رقابت مقایسه کند، همچنین متن را کوتاه بنویسید.

  • تصویر محصول در حال استفاده

تصویری از یک شخص واقعی را که از محصول یا خدمات استفاده می کند یا نتیجه استفاده از محصول را نشان دهید. این کار به مردم کمک می کند تا خودشان استفاده از محصول یا خدمات را ببینند و مزیتی که از آن بهره مند می شوند را تصور کنند. تصویر می تواند یک نمودار نیز باشد که نشان می دهد محصول یا خدمات چگونه یک مشکل را حل می کنند.

  • فراخوانی برای عمل (CTA)

اینجا همان جایی است که از بازدیدکننده می خواهید علاقه خود را نشان دهد (تبدیل شود). البته، این باید یک ویژگی آشکار در صفحه باشد. دکمه یا لینک CTA باید مشخص کند که چه کار خواهد کرد؛ برای مثال «دانلود آزمایشی رایگان».

  • توصیه نامه ها و داستان های مشتری

یک راه عالی برای افزایش اعتماد، درخواست توصیه نامه از مشتریان فعلی خود و قرار دادن آن ها در صفحه فرود است. اضافه کردن تصویر مشتری حتی موجب افزایش تاثیر خواهد شد. از مشتریان بخواهید توصیه نامه بنویسند تا بر منافعی تاکید کنند که به علت استفاده از محصول یا خدمات دریافت کرده اند.

  • ویدئو

موارد و مطالعات بی شماری نشان داده اند که ویدئوها نرخ تبدیل را گاهی اوقات تا ۸۰% افزایش می دهند. آیا تاکنون فکر کرده اید که چرا کانال های خرید تلویزیون قادر به فروش عجیب ترین محصولات هستند؟ قدرت ویدئو در نشان دادن مزایا و استفاده از محصول شما عالی است، بنابراین از آن به نفع خود استفاده کنید.

  • دومین فراخوانی برای عمل

بازدیدکنندگان زمان ورود به صفحه فرود شما در مراحل مختلف فرآیند خرید هستند. از میان آن ها افرادی هستند که محصول شما را مفید دانسته و به آن نیاز دارند، اما همه آنها هنوز کاملا آماده ی خرید یا تبدیل نیستند. برای آن بازدیدکنندگان باید فراخوانی دوم به انجام عملی مانند دانلود بروشور، درخواست اطلاعات بیشتر، دانلود گزارش رایگان، تأیید فید RSS شما، و … داشته باشید.

  • اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی

به اشخاص اجازه دهید تا محتوای شما را از طریق رسانه های اجتماعی و فیدهای RSS به اشتراک بگذارند، یا آن را برای بعد نشانه گذاری کنند.

کسب درآمد از وبسایت

نکات اضافی که باید در نظر بگیرید:

مهم ترین چیز در مورد صفحات فرود و نیز سایر بازاریابی ها، آزمایش کردن است. عناوین مختلف، کپی متن اصلی، تصاویر، فراخوانی برای عمل و … را برای به حداکثر رساندن تبدیل آزمایش کنید.

ما نباید اهمیت صفحاتی با ظاهر حرفه ای با طراحی خوب را فراموش کنیم. این عامل اصلی در تبدیل نیز می باشد، چرا که یک عامل اعتباربخشی مهم است.

برخی افراد از حذف تمام عناصر مزاحم حتی منوها حمایت می کنند. بله، این مانع گذشتن بازدیدکنندگان از صفحه  برای بررسی بخش های دیگر سایت شما است، اما تنها در صورتی امکان پذیر است که یک صفحه فرود اختصاصی داشته باشید.

آنچه که می توانید در حال حاضر انجام دهید

پیاده سازی ایده های بیان شده در این جا را شروع کنید و  تغییرات جزئی در صفحه فرود خود ایجاد کنید، اما تمام راهنمایی ها را یکباره امتحان نکنید. یک یا چند تغییر ایجاد کنید و بسنجید که چگونه نرخ تبدیل شما را تحت تاثیر قرار می دهد. در صورت امکان، از بهینه ساز گوگل یا یک ابزار مشابه برای آزمایش نسخه های مختلف در صفحه ی خود استفاده کنید. اگر حجم ترافیک پایینی دارید، اجازه دهید آزمایش به اندازه ی کافی اجرا شود تا داده ها از لحاظ آماری معنادار باشند.

افزایش نرخ تبدیل می تواند روشی بسیار مقرون به صرفه برای افزایش فروش باشد، پس از آن به نفع خودتان استفاده کنید.

نظر شما در خصوص این مطالب چیست؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نویسنده مطلب: سعید محسن زاده

به تحریر تولید محتوای زایت

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب

مشاوره سریع با تکمیل فرم زیر