طراحی سایت فروشگاهی، بهترین جایگزین اینستاگرام!

جایگزین اینستاگرام
راه اندازی یک سایت فروشگاهی، برخلاف کوچ کردن به شبکه های اجتماعی دیگر، می تواند جایگزین اینستاگرام و یه انتخاب امن برای کسب و کار شما باشد.

با دوستات به اشتراک بذار!

فهرست مطالب

به تحریر الهام بهمن پور

با فیلتر شدن اینستاگرام، اولین و بزرگترین جامعه ای که ضربه سنگینی را متحمل شدند؛ پیج های فروشگاهی در این شبکه اجتماعی پر بازده بودند که در طی ماه ها بعد، بی هدف و بدون بازدهی، تنها به دنبال جایگزین اینستاگرام در شبکه های اجتماعی دیگر می گشتند. 

طی پژوهش انجام شده توسط وبسایت تکراسا در خرداد ۱۴۰۱، بیش از ۴۱۵ هزار فروشگاه اینستاگرامی، سهمی نزدیک به ۳۲ هزار میلیارد تومان از بازار فروش آنلاین در کشور را به خود اختصاص داده بودند که با فیلترینگ این شبکه در مهرماه ۱۴۰۱، این سهم نزدیک به صفر رسید؛ تجارتی که اگر مالکان آن به جای ساختن بستری بر روی شن های روان، به دنبال انتخاب جایگزین های امن تر و قابل کنترل تری نظیر طراحی سایت فروشگاهی بودند؛ می توانستند از طوفان هایی نظیر فیلترینگ نیز، به راحتی عبور کنند. در ادامه، همراه زایت باشید تا دلایل ضرورت طراحی سایت فروشگاهی برای کسب و کارها به عنوان راه حل امن و جایگزین اینستاگرام را با یکدیگر بررسی کنیم. 

از هزینه تراشی های آینده جلوگیری کنید

با وضعیت دلار و تورم فعلی در کشور، صرف هزینه های میلیونی برای راه اندازی یک کسب و کار، چیزی نیست که بخواهید بارها و بارها از صفر تجربه کنید. راه اندازی یک پیچ در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام، شاید یک راه حل اولیه و کم هزینه برای کمک به “سری در سرا درآوردن” کسب و کار شما در میان رقبا باشد؛ اما یک گزینه دائمی و البته امن نیست. واقعیت این است که شبکه های اجتماعی، هر چند هم پیج هایی با فالوورهای میلیونی را در اختیار شما بگذراند، باز هم ممکن است به دلیل یک لغزش کوچک از قوانین این شبکه ها توسط شما یا حتی، مشکلاتی نظیر فیلتر شدن های داخلی، دست تان را در پوست گردو بگذارند و مثل هزاران فروشگاه اینترنتی که پارسال در جستجوی جایگزین اینستاگرام و کوچ به شبکه ای جدید بودند، برای شما دردسر آفرین شوند. 

جایگزین اینستاگرام

طراحی سایت فروشگاهی و راه اندازی کسب و کارتان بر بستری که کلید تمام بخش هایش “فقط” در دستان شماست، می تواند راه حل مناسبی برای پیشگیری از چنین مشکلاتی باشد و شما را در آینده، درگیر هزینه تراشی های جدید ناشی از مشکلات صفحات فروش در شبکه های اجتماعی نکند. 

کسب و کار خود را بر روی بستری امن بسازید

همه ما دوست داریم که در ازای ارائه محصول یا خدمات، بی دردسر پول خود را دریافت کنیم و درگیر مشکلاتی نظیر خریداران کلاهبردار، دریافت فیش های واریز فیک و مشکلاتی نظیر آن نشویم. چه در صفحات فروش اینستاگرامی و چه در شبکه های اجتماعی دیگری که در این مدت به عنوان جایگزین اینستاگرام در بین مردم دست به دست می شدند؛ امنیتی از بابت دریافت قطعی و کامل وجه حاصل از فروش محصول یا خدمات از مشتریان وجود ندارد و همین موضوع، به نوعی می تواند امنیت شغلی و ثبات مالی کسب و کار شما را به خطر بندازد. 

در سایت های فروشگاهی به عنوان گزینه امن و جایگزین اینستاگرام، این مشکل وجود ندارد و دلیل اصلی آن نیز، ضرورت استفاده از “درگاه پرداخت” در فروشگاه است به طوری که شما، تنها زمانی محصول یا خدمات خریداری شده را در اختیار مشتریان قرار می دهید که مطمئن شوید واقعا “پرداخت” انجام شده است!

در جای درست و موثر هزینه کنید

پروموت کردن یا رشد صفحات شما در اینستاگرام یا هر شبکه اجتماعی جایگزین اینستاگرام، وابسته به بازدید اعضای این شبکه های از صفحه شما است که طبیعتا در اول مسیر، بسیار کم خواهد بود و همین موضوع، می تواند روند رشد کسب و کار شما را به خرج کردن هزینه های سنگین برای تبلیغات، آن هم توسط اینفلوئنسرهای اینستاگرامی گره بزند که شاید برای شما مفید باشند و شاید نه!

جایگزین اینستاگرام

در مقابل، صرف هزینه برای طراحی سایت فروشگاهی، یک سرمایه گذاری امن محسوب می شود چرا که علاوه بر در اختیار داشتن کامل کنترل کسب و کارتان در فضای آنلاین توسط این سایت، می توانید از بسترهای پربازده مانند گوگل و با هزینه ای بسیار منطقی تر از هزینه های غیر معقول درخواستی اینفلونسرها به فروش دلخواه خود برسید. 

از فیلترینگ در امان هستید

واقعیت این است که کنترل محتوای شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام و تمام شبکه های دیگری که به عنوان جایگزین اینستاگرام مطرح شدند؛ به هیچ وجه امکان پذیر نیست. همین دلیل، بهانه ای برای فیلترینگ این شبکه ها را فراهم می کند و تنها قربانیان جدی و واقعی این تصمیم، صاحبان فروشگاه های موجود در این شبکه ها خواهند بود؛ مشکلی که در سایت های فروشگاهی وجود ندارد. در واقع، در صورتی که شما، محصول یا خدمات غیر مجاز را به کاربران ارائه نکنید و علاوه بر این، خلف وعده نداشته باشید و پس از قطعی شدن خرید توسط مشتریان، عینا محصول یا خدمات دلخواه آنها را عرضه کنید؛ هیچ دلیلی برای فیلتر شدن سایت شما وجود ندارد و می توانید با خیال راحت، کسب و کار خود را بر این بستر آنلاین داشته باشید. 

با کارت های متنوع بازی کنید

یکی از اصلی ترین دلایلی که می تواند موجب موفقیت یک کسب و کار در فضای مجازی شود؛ محدود نشدن آن کسب و کار به یک پلتفرم است. داشتن صفحه در اینستاگرام یا شبکه های اجتماعی جایگزین اینستاگرام یا حتی شبکه های اجتماعی دیگری نظیر تلگرام و ایکس (توییتر سابق)، باید برای شما به عنوان “یکی” از پلتفرم های معرفی کسب و کارتان به مشتریان در نظر گرفته شود نه تمام انتخاب های شما!

جایگزین اینستاگرام

شما می توانید در کنارِ داشتن یک سایت فروشگاهی، در هر شبکه اجتماعی پر بازده جایگزین اینستاگرام که می شناسید نیز، صفحه ای بسازید و محتوای مناسبی را در آن قرار دهید اما “چیدن همه تخم مرغ ها” در یک سبد، آن هم سبدی به سستی اینستاگرام، واقعا انتخاب عاقلانه ای نیست!

پرسه زدن در شبکه های اجتماعی جایگزین اینستاگرام، اعتبار شما را در نزد مشتریان افزایش نمی دهد!

بر اساس آمارها؛ درصد قابل توجهی از مشتریان کسب و کارهای اینترنتی، ترجیح می دهند که محصول یا خدمات مورد نظر خود را از “سایت” آن کسب و کار خریداری کنند نه صفحات آنها در شبکه های اجتماعی!

دلیل این موضوع، کاملا واضح است؛ خریداران، به اعتبار شما بها می دهند و سایت فروشگاهی، اعتماد بیشتری را در مقایسه با صفحات اینتساگرام ایجاد می کند. شما با داشتن سایت فروشگاهی، می توانید مجوزهایی مانند اینماد، نشان عضویت در رسانه های دیجیتال، درگاه بانکی معتبر و مواردی از این قبیل را دریافت کنید؛ چیزهایی که هیچگاه اینستاگرام یا هر شبکه جایگزین اینستاگرام در اختیار شما به عنوان یک کاربر ایرانی قرار نخواهد داد!

جایگزین اینستاگرام

سخن پایانی

همه ما دوست داریم که در یک شب، راه صد ساله ای را طی کنیم و بدون هزینه و زحمت به هدف خود برسیم؛ اما در دنیای واقعی، چنین چیزی بیشتر به یک سراب شبیه است تا آرزویی که روزی ممکن است جامه عمل بپوشد. پس از فیلترینگ اینستاگرام، کسب و کارهای زیادی این موضوع را با تمام وجود حس کردند؛ روزهایی که نه اینستاگرام در دست بود و نه هیچ شبکه جایگزین اینستاگرام، آن بازدهی دلخواه را ایجاد می کرد و از صفر شروع کردن هم، بیش از حد دردناک بود. 

استفاده از انتخاب های امنی نظیر طراحی سایت فروشگاهی برای کسب و کارهایی که در فضای اینترنت به دنبال راهی برای عرضه محصول یا خدمات خود هستند؛ هم از لحاظ هزینه، هم از منظر بازدهی و هم امکان استفاده از امکاناتی نظیر سئو یا روش های دیجیتال مارکتینگ برای فروش بهتر و رشد سریع تر؛ نه تنها می تواند به عنوان جایگزین اینستاگرام بعد از فیلترینگ باشد؛ بلکه در نهایت، ثبات کسب و کار شما را در بازار فراهم می کند و مشوقی برای تلاش به منظور رشد بهتر کسب و کارتان خواهد بود.

به تحریر الهام بهمن پور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب

مشاوره سریع با تکمیل فرم زیر