ورژن قدیمی وبسایت‌های مختلف را تماشا کنید!

ورژن قدیمی سایت

با دوستات به اشتراک بذار!

فهرست مطالب

به تحریر تولید محتوای زایت

شاید برای شما هم سوال  پیش آمده باشد که سایتهای محبوب امروزی در ابتدای کارشون چه ظاهری داشتند.

خوشبختانه وب سایتی وجود دارد که صفحات اینترنتی را آرشیو کرده و امکان مشاهده ورژن های مختلف آن را برای شما فراهم می‌کند. در این مطلب با این وب سایت بیشتر آشنا می‌شویم.

ماشین زمان با archive.org

از نام این سایت مضمون آن را می توان حدس زد! آرشیوی از اینترنت! با مراجعه به این سایت می توان آدرس سایت مورد نظر را تایپ کنید و کل تاریخچه ثبت شده از آن وب سایت برایتان نشان داده می‌شود.


ورژن قدیمی سایت

سایتهای مشهور ایرانی چه شکلی بودند؟

حال نوبت آن است که با هم سری به سایتهای مشهور ایرانی بزنیم. برای جلوگیری از اطاله مطلب به مشاهده ۴ سایت بسنده می‌کنیم. شما می توانید با مراجعه به سایت archive.org سایتهای مد نظر خودتان را مشاهده کنید. 

سایت دیجیکالا

یکی از سایتهای خیلی موفق ایرانی فروشگاه اینترنتی دیجیکالا می باشد. البته اکثر ما به خاطر داریم که در ابتدا دوربین و تلفن همراه در این سایت موجود بود. تصویر زیر صفحه خانه این سایت در ۱۲ سال پیش (۲۰۰۷) را نشان می دهد.


3

سایت ورزش ۳

یک سایت ورزشی پربازدید ایرانی که همواره هواداران خود را داشته است. تصویر زیر صفحه خانه این سایت را در ۸ سال پیش (۲۰۱۱) نشان می دهد.


ورژن قدیمی سایت ورزش ۳

سایت دیجیاتو

افرادی که به حوزه فناوری علاقه دارند به احتمال زیاد تا به حال به این سایت سر زده اند. سایت پربازدیدی که روزانه مطالب مختلفی در حوزه تکنولوژی منتشر می کند.


۱

در این مطلب سعی کردیم چند نمونه از سایتهای مشهور ایرانی را در گذر زمان نمایش دهیم. طراحان سایت معمولاً از این مقایسه ها الهام می‌گیرند.

کدام یک از این تغییرات برای شما جالب تر بود؟ به نظر شما تمامی این تغییرات در جهت بهبود بوده‌اند؟

به تحریر تولید محتوای زایت

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب

مشاوره سریع با تکمیل فرم زیر