CTR چیست و چه تاثیری در کسب و کار دارد؟

CTR-چیست-طراحی-سایت-با-زایت

با دوستات به اشتراک بذار!

فهرست مطالب

به تحریر تولید محتوای زایت

عبارت CTR را احتمالاً زیاد شنیده اید، اما ممکن است تا کنون به اهمیت آن توجهی نکرده باشید و به راحتی از کنار آن گذشته باشید.

اما شاید یکی از کاربردی ترین اصطلاحات در حوزه بازاریابی اینترنتی CTR باشد. در این مطلب آموزشی توضیحات کاملی در این زمینه خواهیم خواند.

CTR چیست؟

Click Through Rate و یا نرخ کلیک های ورودی در حقیقت تعداد کلیک هایی است که بر روی یک محتوا می شود. در دنیای اینترنتی در مکانهای مختلفی CTR محاسبه می شود؛ در نتایج موتورهای جستجو یا کارامدی کمپین تبلیغاتی…

بعنوان مثال فرض کنید در طول روز سایت شما ۵۰ بار در نتایج جستجو نشان داده می شود. این ۵۰ بار impression نامیده می‌شود. از این ۵۰ بار دو مرتبه بر روی لینک سایت شما کلیک می شود و وارد سایتتان می شوند. نسبت ۲ کلیک به ۵۰ بار نشان دادن نرخ کلیک ورودی و یا CTR شما می باشد که ۴ درصد در این مثال است.

CTR-چیست-زایت

CTR در کمپینهای تبلیغاتی

یکی از کاربردهای مهم CTR محاسبه موفقیت محتوای شما در کمپین های تبلیغاتی می باشد. فرض کنید یک کلیپ ۶۰ ثانیه‌ای ساخته‌ اید و در کمپین یوتیوب استفاده می‌کنید. یا یک بنر تبلیغاتی را در گوشه ای از یک سایت قرار داده اید.

این که محتوای شما چه مقدار برای مخاطب جذاب است و باعث می شود بر روی آن کلیک کند را می‌توان به راحتی از طریق CTR محاسبه کرد.

چه عددی برای CTR مناسب است؟

به نقل از Wordstream، میانگین CTR برای تبلیغاتی که در Search Network نمایش داده میشود، ۰/۴۶٪ است. این بدین معنی است که بطور میانگین ۴۶ نفر از ۱۰۰۰ نفری که برایشان یک تبلیغ بخصوص نمایش داده میشود، روی آن کلیک میکنند.

البته در Display Network گوگل شرایط خیلی متفاوت است و بطور میانگین ۳.۱۷٪ کلیک بر روی تبلیغات می شود.

اگر به صنایع مختلف توجه کنید، میبینید که نرخ‌های CTR بسیار متفاوتند. نگاهی به آمار زیر بیاندازید تا وضعیت صنعت خود را مشاهده کنید.


متوسط CTR در صنایع مختلف

جهت درک بهتر جدول بایستی دو اصطلاح تعریف گردند:

Search Network: هنگامی که انتخاب می‌کنید سایت شما در نتایج موتورهای جستجو نمایش داده شود.

Display Network: هنگامی که محتوای شما (متن، تصویر، فیلم) در فضاهای تبلیغاتی مختلف نمایش داده شود.

جمع بندی

در این مطلب مفهوم CTR معرفی شد و به تفاوت آن در شبکه های مختلف تبلیغاتی پرداخته شد. در مطلبی تکمیلی راهکارهای افزایش نرخ CTR شرح داده می شود و بزودی در سایت قرار خواهد گرفت.

اگر سوالی در این زمینه دارید در پایین همین مطلب برای ما درج کنید تا پاسخ آن را برایتان قرار دهیم. همچنین در صورت تمایل جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

به تحریر تولید محتوای زایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب
بازاریابی ویروسی
مقالات آموزشی

بازاریابی ویروسی (Viral Marketing) چیست؟

ویروس ها در زندگی واقعی اغلب دردسر سازند اما در بحث تبلیغات، بازاریابی ویروسی یکی از جالب ترین و موثرترین شیوه تبلیغات است.

هزینه طراحی سایت
مقالات آموزشی

هزینه طراحی سایت چقدر است؟

در تعیین هزینه طراحی سایت، عوامل زیادی از جمله نوع سایت، نوع دامنه، حجم هاست، امکانات سایت و مواردی از این قبیل، تاثیرگذار هستند.

سایت فروشگاهی
مقالات آموزشی

یک سایت فروشگاهی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

سایت فروشگاهی خوب، می تواند ویترین موفقی از کسب و کار شما باشد اما این در صورتی است که بدانید دقیقا چنین سایت موفق باید چه ویژگی هایی داشته باشد و آنها را در سایت خود پیاده سازی کنید.