گوگل ادموب چیست و چگونه می توانیم از آن کسب درآمد کنیم؟

گوگل ادموب
گوگل ادموب یکی از بزرگترین سرویس های تبلیغات موبایل در جهان است که امکان کسب درآمد دلاری برای توسعه دهندگان و برنامه نویسان اپلیکیشن های موبایل را فراهم می کند.

با دوستات به اشتراک بذار!

فهرست مطالب

به تحریر الهام بهمن پور

با افزایش روزافزون تعداد کاربران موبایل، این دستگاه های الکترونیک کوچک می توانند به عنوان یک پل تبلیغاتی موثر میان برندهای مختلف و مخاطبان در نظر گرفته شوند و در این میان نیز، برنامه نویسان و توسعه دهندگان انواع اپلیکیشن های موبایل از این تبلیغات، کسب درآمد کنند. سرویس گوگل ادموب (Google Admob) یکی از پلتفرم های تبلیغاتی است که با همین هدف و به طور اختصاصی برای نمایش تبلیغات مختلف بر روی برنامه های گوشی های هوشمند طراحی شده است. در ادامه این مقاله، همراه زایت باشید تا با نحوه کسب درآمد از گوگل ادموب آشنا شویم. 

گوگل ادموب چیست؟

اگر بخواهیم توضیح خلاصه ای برای این پلتفرم تبلیغاتی ارائه کنیم؛ می توانیم بگوییم که گوگل ادموب یکی از بزرگترین سرویس های تبلیغات موبایل در جهان است که امکان کسب درآمد دلاری برای توسعه دهندگان و برنامه نویسان اپلیکیشن های موبایل را فراهم می کند. 

گوگل ادموب

نحوه عملکرد گوگل ادموب

پلتفرم Google Admob با سیستم مزایده ای کار می کند. در این سیستم، متقاضی تبلیغات باید تبلیغ مورد نظر خود را که قصد نمایش آن به مخاطب را دارد، طراحی کند. این تبلیغ، توسط گوگل با معیارهای مختلفی که بخش قابل توجهی از آنها توسط نمایش دهنده تبلیغات (برنامه نویس یا توسعه دهنده اپلیکیشن موبایل مورد نظر) تعیین شده است؛ مطابقت داده می شود. در صورت هماهنگی تبلیغ طراحی شده با این معیارها، گوگل با نمایش تبلیغ در اپلیکیشن مورد نظر موافقت می کند. اگر ساده تر بخواهیم روند کار گوگل ادموب را توضیح دهیم، می توانیم بگوییم که این پلتفرم، در واقع مانند یک واسطه میان تبلیغ کننده و نمایش دهنده تبلیغات عمل می کند و هماهنگ ترین تبلیغات را در فضایی که نمایش دهنده در برنامه خود برای نمایش تبلیغات در نظر گرفته است؛ به تبلیغ کننده ها می دهد و در ازای آن پول دریافت می کند. 

نحوه کسب درآمد از گوگل ادموب 

اولین قدم برای کسب درآمد از این سرویس گوگل، ساخت یک اکانت در آن است. برای کاربران ایرانی، این مورد چندان ساده نیست و برای احراز هویت و ساخت اکانت، به ناچار باید از فردی که خارج از ایران ساکن است کمک بگیرید. در صورتی که این امکان را دارید، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

1. ابتدا وارد سایت admob.com شده و بر روی گزینه Sign Up کلیک نمایید. 

2. با اکانت گوگل خود (جیمیل) وارد سایت شوید. 

3. از بخش Apps، بر روی گزینه Add App کلیک کرده و اپلیکیشن مورد نظر خود را به سرویس گوگل ادموب اضافه کنید.

گوگل ادموب

4. شما برای کسب درآمد از گوگل ادموب و نمایش تبلیغات در اپلیکیشن خود، نیاز به یک توکن (token) یا یک رشته کد منحصر به فرد دارید. برای ایجاد این توکن، در بخش Apps، بر روی Ad units کلیم کرده و سپس گزینه Add Ad Uni را انتخاب کنید.

5. نوع تبلیغات مورد نظر خود را انتخاب کرده تا کد توکن انحصاری برای آن تولید شود. پس از تولید کد، آن را در سورس کد برنامه موبایلی خود قرار دهید تا تبلیغات مورد نظر شما نمایش داده شده و بر اساس نمایش یا کلیک بر روی لینک آن، کسب درآمد کنید. 

مزایا و معایب کسب درآمد از طریق گوگل ادموب

پلتفرم گوگل ادموب اگرچه یکی از پرطرفدارترین سرویس های تبلیغات درون برنامه ای در دنیا است؛ با این وجود، بهتر است پیش از انتخاب آن، مزایا و معایب استفاده از این پلتفرم را به خوبی بشناسید تا با دید بازتری به سراغ آن بروید. 

مزایای کسب درآمد از طریق گوگل ادموب

• درآمد دلاری و قابل توجه برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان اپلیکیشن 

• اعتبار بسیار بالا و مطمئن بودن سرویس گوگل ادموب

• قابلیت نمایش تبلیغات مرتبط با محتوای اپلیکیشن موبایل

معایب کسب درآمد از طریق گوگل ادموب

• تحریم بودن ایران و دسترسی سخت برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان اپلیکیشن ایرانی

• احتمال کسب درآمد پایین تر در مقایسه با سرویس های تبلیغاتی داخلی

• احتمال ایجاد اختلال در عملکرد اپلیکیشن بر روی گوشی به دلیل سرعت مشکلات اینترنت در ایران

• هزینه بالاتر تبلیغات در گوگل ادموب نسبت به پلتفرم های تبلیغاتی ایرانی

• مشکلات مربوط به نقد کردن درآمد حاصل از تبلیغات گوگل ادموب برای کاربران ایرانی به دلیل تحریم

گوگل ادموب

نقد کردن درآمد بدست آمده از گوگل ادموب

سرویس گوگل ادموب، درآمد حاصل از نمایش تبلیغات در یک اپلیکیشن را به شکل دلاری و از طریق بانک های دیجیتال مانند پی پال (PayPal) به نمایش دهنده پرداخت می کند. متاسفانه به دلیل قرارگیری ایران در فهرست کشورهای شامل تحریم های اقتصادی و بانکی، امکان باز کردن این حساب یا نقد کردن درآمد بدست آمده از این سرویس برای کاربران ایرانی وجود ندارد. در این حالت، معمولا شرکت های واسطه ایرانی، می توانند نقش کمک کننده داشته باشند و با دریافت این درآمد به صورت دلار و واریز آن به شکل ریال به حساب مورد نظر شما، این مشکل را رفع کنند؛ اما باید در نظر داشته باشید که استفاده از این شرکت ها، به معنای کاهش قابل توجه حریم خصوصی شما خواهد بود. از این رو بهتر است که با دید آگاهانه ای نسبت به انتخاب یک شرکت امن و معتبر در این زمینه اقدام کنید. 

به تحریر الهام بهمن پور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر مطالب

مشاوره سریع با تکمیل فرم زیر